תוכניות שותפים   >   מידע ומאמרים   >   שיפור יחסי ההמרה


שיפור יחסי ההמרה


אנשי העסקים בארץ ובעולם משקיעים מאמצים ומשאבים רבים כדי להקים את עסקיהם.

כל אחד מאנשי העסקים שואף להרחיב את העסק, לקדם את המכירות, לשדרג את השירות, להגדיל את החשיפה, לסגור כמה שיותר עסקאות וכתוצאה מכל אלה להגדיל את ההכנסות.

אין ספק כי בעידן חדש זה משמש האינטרנט לאחד הכלים החשובים והיעילים אשר באמצעותו ניתן למנף את העסקים, וזאת רק אם משתמשים בכלי זה בחכמה ובתבונה.

 

האינטרנט פתח בפני אנשי העסקים אפשרויות רבות, כיום, נחשב האינטרנט לדרך הפרסומית היעילה והמשמעותית ביותר המאפשרת חשיפה גדולה בקרב גולשים רבים בארץ ובעולם. באמצעות האינטרנט ניתן למכור, לקנות, לשווק, לפרסם,לעקוב ולקבל מידע ונתונים מכל העולם ולהתעדכן ON-LINE, לעשות עסקים, להכיר אנשים, ועוד אין סוף אפשרויות, אשר החשובה ביותר הינה האפשרות לפרסם ולקדם את העסק באמצעות התמקדות בשיפור יחסי ההמרה.

 

מהם יחסי ההמרה באתר?

 

רבים ממנהלי השיווק משקיעים את מירב המאמצים והמשאבים בניהול שווק ופרסום אתר האינטרנט שלהם על מנת לקדם את עסקם, וזאת במקום להתמקד בשיפור יחסי ההמרה באתר.

כדי לדעת איך לשפר את יחסי ההמרה באתר, קודם לכן נגדיר מהו יחס ההמרה של האתר.

יחס ההמרה הוא היחס בין כמות הכניסות לאתר בזמן נתון לבין כמות הגולשים אשר ביצעו באמצעות האתר את אחת הפעולות הרצויות או את הפעולה המקסימאלית שאליה שואף בעל האתר.

 

הפעולות הרצויות שאליהן שואפים בעלי האתרים הינם: הרשמה לאתר, השארת פרטים/לידים, והפעולה המקסימאלית שאליה שואף כל אחד מבעלי האתרים הינה רכישת השירות או המוצר שמציע הגורם העסקי.

 

 אם נערוך בעניין זה משוואה היא תיראה כך :

 

                            כסף    =     יחס המרה         X        תנועה

 

כיום הסטטיסטיקה טוענת כי יחס ההמרה הממוצע בישראל עומד על אחוז קטן כאשר המצב האידיאלי ביותר הוא כאשר יחס ההמרה מהווה את מירב האחוזים. כאשר יחס ההמרה עומד על אחוזים בודדים צריך וניתן לשפרו באופן משמעותי כדי לגרום לחשיפה גדולה יותר בקרב הגולשים וכדי להגדיל את כמות העסקאות הנסגרות כתוצאה מן הפרסום באתר האינטרנט ומגדילות את ההכנסות.

 

שיפור יחסי ההמרה באתר

 

ישנם מספר דרכים יעילות שבאמצעותן נוכל לשפר באופן משמעותי את יחסי ההמרה, בואו נלמד אותן?

 

עיצוב האתר

 

ראשית נתמקד בעיצוב הוויזואלי של האתר שבאמצעותו ניתן יהיה להנעים ולשפר את חווית הגלישה באתר. העיצוב הוויזואלי של האתר הוא כרטיס הביקור של האתר. דף הבית צריך להיות מעוצב בצורה מסודרת ואסטטית, העיצוב חייב להתאים ולאפיין את סוג העסק, הכתב צריך להיות ברור, כאשר יש להתחשב גם בקהל היעד של החברה ולעצב את האתר בהתאם לצרכי קהל היעד.

חשוב שהעיצוב הוויזואלי יהיה מקורי ומרשים, בצבעים נעימים ומרגיעים, בכתב ברור (לא קטן) ובשפה מובנת וזאת כדי להנעים את חוויית הגלישה.

 

תפעול פשוט

 

הפרט החשוב ביותר בחווית הגלישה הוא נוחות הגלישה. חשוב שהאתר יהיה ברור ונח לגלישה, לא עמוס ומחולק על פי נושאים. תפעול מסובך עלול למנוע מגולשים רבים להמשיך לגלוש ולחפש מענה למבוקשם לכן, חשוב שהניווט באתר יהיה נח ופשוט כך שהגולש יוכל למצוא את דרכו ולקבל מענה לצרכיו במהירות.

 

זכרו, כיום קיימת תחרות רבה בכל תחום, על כן, חשוב מאד שהאתר האינטרנטי של העסק יתן מענה לכל אחד מן הלקוחות המבקרים באתר תוך דקות ספורות. גולשים אשר לא ימצאו מענה תוך דקות ספורות עלולים לאבד את הסובלנות, לצאת מן האתר, ולבקר באתרי האינטרנט של החברות המתחרות.

 

רשתות חברתיות

 

אין ספק שרשתות חברתיות כגון הפייסבוק, הטוויטר, מאי-ספייס וכו' יאפשרו חשיפה רחבה יותר שעשויה ללכוד לקוחות פוטנציאלים נוספים.

 

הדגשת יתרונות של הגורם העסקי

 

כדי לגרום ללקוחות פוטנציאלים להעדיף אתכם על פני האחרים, חשוב שתדעו להבליט ולהדגיש באתר האינטרנט את היתרונות היחסיים של הגורם העסקי שלכם על פני החברות המתחרות. היתרונות שלכם עשויים להגדיל את קהל היעד שלכם. 

 

 

מקסום יעילות הקמפין האינטרנטי

 

כדי למקסם את היעילות באתר האינטרנט שלכם ולשפר את יחסי ההמרה באתר, מומלץ לשדרג את השירותים ולצרף מענה אנושי או מוקד לייב צא'ט חיצוני אשר יאויש למשך כל שעות היממה ויאפשר פניה ללקוח ברגע כניסתו לאתר, דבר שיסייע גם ללקוח וגם לחברה.

 

מענה אנושי מהיר ומקצועי בדכ יבוסס על תסריטי שיחה מובנים ומסודרים אשר ברב המקרים יתרמו לשימור הלקוחות. להגדלת נאמנותם ולעידוד קנייה חוזרת.

 

שירות הלייב צ'אט יאפשר ללקוחות אשר מבקרים באתר לקבל ליווי צמוד בכל תהליך הגלישה באתר, שילווה אותם גם במהלך סגירת העסקה. שירות הצ'אט לייב עשוי לסייע גם ללקוח וגם לגורם העסקי, הוא חשוב כדי להשאיר את הגולש באתר ולהקטין את שיעור הנטישה של האתר בטרם עת, כך ניתן לשפר באופן משמעותי את יחסי ההמרה באתר.

 

באמצעות שירות זה יוכל הלקוח ליהנות משירות יעיל,  תשובות מהירות, כנות,  פשוטות, קצרות ואיכותיות שיסייעו לו וילוו אותו לכל אורך הדרך, מן הכניסה לאתר, השארת פרטים/ לידים, מילוי טפסים, השארת פרטי כרטיס אשראי, סגירת עסקאות וכו', ומותר לציין כי חשוב שהלקוח יוכל להיעזר בשירות הלייב צ'אט או בשירות המענה האנושי אם וכאשר יצטרך את שירות הלקוחות של העסק, בקשר לשאלות כלשהן לגבי המוצר או השירות אותו קיבל גם לאחר הרכישה וכו'. 

 

מענה אנושי או לייב צ'אט יסננו בעבור החברה את הלקוחות הפוטנציאלים ביותר. אם תעסיקו נציגים מקצועיים, סובלניים ואדיבים הם ידעו לנתב את הלקוחות למקום הראוי וכך ישפרו את יחסי ההמרה באתר. נציגי המכירות צריכים להיות גם אנשי המכירות של החברה, הם צריכים לדעת לפתות את הלקוח ולשדל אותו לסגור עסקאות או פגישות עסקיות דרך אתר האינטרנט.

הוספת מענה אנושי או מוקד לייב צ'אט לאתר שלכם ללא ספק ישפר את יחסי ההמרה של האתר והם חשובים ומשמעותיים מאד אך יש לדאוג למספר נקודות לא פחות חשובות כאשר אתם מחליטים להוסיף את השירותים הללו לאתר. 

 

בניית אמון 

 

ברב המקרים, עסקאות ורכישות מתבצעות בכרטיסי אשראי. חשוב מאד לרכוש את אמונו של הלקוח ולתת לו הרגשת בטחון כאשר הוא מוסר את פרטי האשראי שלו. רבים מן הלקוחות מעדיפים לא להשאיר את פרטי כרטיס האשראי שלהם באתרי האינטרנט ומעדיפים לבצע את הרכישה דרך המענה האנושי אשר עוזר להם לחיזוק תחושת הביטחון.   חשוב שבאתר שלכם יהיה מענה אנושי שיהווה גם שירות לקוחות שבו יוכל הלקוח להיעזר כאשר הוא נתקל בבעיה כלשהי. עצם ההרגשה והידיעה של הלקוח שיש עם מי לדבר והוא לא עומד מול רשת וירטואלית, מחזק את אמונו ובטחונו.

 

יעילות, איכותיות ומהירות תגובה:

 

-        יש לדאוג שהמענה האנושי ו/ואו מוקד הלייב צ'אט יהיו זמינים באתר למשך כל שעות היממה, יענו לגולשים באופן מהיר ביותר ולא יתנו ללקוח להמתין מספר דקות כדי שלא ינטוש את האתר או ינתק את הטלפון.

-        הכשירו את הנציגים שלכם לכל שאלה אפשרית ודאגו כי התשובות יהיו איכותיות ואמיתיות ויענו על צרכי הלקוחות.

-        דאגו כי המוקד האנושי והלייב צ'אט ימלאו את תפקיד שירות הלקוחות גם לאחר סגירת העסקאות ויאפשרו ללקוחות להמשיך ליהנות משירות איכותי גם לאחר הרכישה.

-        דאגו למגן את האתר שלכם ולאבטח את המידע הנצור בו כמו כן דאגו ליידע את לקוחותכם כי המידע שהם מוסרים באתרכם מוגן.

 

לסיכום:

 

אם תעשו שימוש בכל העצות הללו תוכלו להגדיל את החשיפה לאתר שלכם לרכוש את אמונם ונאמנותם של לקוחותכם, לשמר את הלקוחות לגרום להם לרכוש את המוצרים שלכם, להפוך אחוז גבוה מן המבקרים באתר שלכם ללידים איכותיים, וכך לשפר ולהגדיל בעשרות ואף במאות אחוזים את יחסי ההמרה באתר.

 


18.224.0.25