תוכניות שותפים   >   מידע ומאמרים   >   המדריך לדפי נחיתה


המדריך לדפי נחיתה


כיום, שיווק באינטרנט נחשב למקצוע רווחי, אך כדי להצליח במקצוע זה צריך  ידע, ניסיון, ראש פתוח הבנת רזי המקצוע ויצירתיות.  לא כל מי שעוסק בשיווק באינטרנט מתפתח, מתקדם ומצליח להתקיים מהמקצוע, כדי להצליח צריך לחשוב מחוץ לקופסא.

משום שרבים מן המשווקים עושים את צעדיהם הראשונים מבלי לקבל עזרה ולומדים מתוך חומר כתוב, לעתים הם מתבססים על טעויות הגורמים לכישלונות בגלל סטיגמות מסוימות הנוצרות במשך הזמן.

היום ננסה לתת לכם למשווקים באינטרנט שיעור על כמה מרזי המקצוע ולתכנת את הידע שרכשתם עד כה, כאשר עשיתם את צעדיכם הראשונים בתור משווקים באינטרנט. נעזור לכם לשבור את הסטיגמות ולהכיר מושגים שאולי לא הכרתם עד כה ולא היו ברורים לכם מאחר ואף אחד לא הסביר לכם.

 

עמוד נחיתה

דף נחיתה או עמוד נחיתה זהו מושג חשוב מאד בתחום השיווק באינטרנט, סביר להניח שאם כבר הספקתם להתעסק בשיווק וקידום אתרים באינטרנט, כבר נתקלתם במונח זה ויש לכם בראש הגדרה משלכם. לא בטוח שההגדרה שלכם למושג נכונה ועל כן בשלב זה אבקש מכם לשכוח כל מה שאתם יודעים על עמוד נחיתה ולעשות RESET.

 

 

בואו נתחיל מהתחלה ונגדיר מהו עמוד נחיתה.

ההגדרה הפשוטה והנכונה ביותר לעמוד נחיתה הינה – העמוד הראשון שפוגש בו הגולש כאשר הוא מגיע לאתר שלך.  

חשיבותו של עמוד הנחיתה רבה מאד כאשר מדובר בשיווק  באינטרנט. עמוד נחיתה טוב צריך להיות מתוכנן בקפידה ולהיות ממוקד כדי לצוד את עינו של הגולש, לתפוס את תשומת ליבו, לגרום לו להתעניין ולרצות להישאר באתר. מעבר לכך, עמוד הנחיתה צריך להעביר את המסר שאתה מעוניין להעביר לגולש. אם עמוד הנחיתה יתוכנן היטב, הוא יכול להכפיל את הרווחים שלך ושל הלקוח שלך.

צריך להבין שזה לא משנה באיזו דרך הגיע הגולש לאתר שלך. העמוד הראשון שהוא פוגש בו  – זה עמוד הנחיתה, וזהו העמוד אשר אמור לגרום לגולש להישאר באתר שלך ולבצע את הפעולה לה אתה מייחל.

רבים מן המשווקים באינטרנט, משקיעים משאבים רבים כדי לקדם את האתרים בדרכים שונות כגון קידום אתרים אורגני, PPC או פרסום בפייסבוק, הם מנסים לגרום להבאת תנועה של גולשים חדשים וגולשים חוזרים לאתר. הדרך הזו אינה פסולה, אך לפני שמשקיעים בקידום אתרים אורגני יש דבר חשוב יותר, השקעה בעמוד הנחיתה.


ההשקעה בעמוד הנחיתה חשובה יותר מכל דבר אחר, הוא זה שאמור לשרת גולשים חדשים וגולשים חוזרים ועל כן מומלץ מאד להשקיע בו ולשפרו לעיתים קרובות יותר.

שיפור עמוד הנחיתה באמצעות שינויים קטנטנים כגון עיצוב חדשני, הוספת אובייקט, תמונה, סרטון וידיאו ועוד יכולים להכפיל ואף לשלש את התנועה באתר, ואם תעשו זאת בדרך הנכונה, גם גולשים חדשים וגם גולשים חוזרים ימצאו עניין ויישארו לגלוש באתר.

כיצד ניתן לשפר את עמוד הנחיתה ולהפוך אותו למנצח

עמוד הנחיתה אמור לגרום לגולש לבצע פעולה כלשהי בה מעוניין בעל האתר (בדכ רכישה או סגירת עסקה), זא, עמוד הנחיתה אמור לחבר בין המשתמש לבין בעל האתר. אם כך הדבר, לבעל האתר צריך להיות אינטרס כלשהו מהמבקרים באתר שלו, אם בעל האתר אינו מעוניין שהגולשים יבצעו פעולה כלשהי – בעצם - אין צורך בעמוד הנחיתה, לכן, מומלץ לכל המשווקים או בעלי האתרים שבעת בניית עמוד נחיתה ידאגו שתהיה להם מטרה מסוימת.

 

כדי לבנות עמוד נחיתה טוב עליך לדעת כמה כללים –

-         עליך להיות ער לצרכים של הגולש ולהבין למה הוא מצפה

-              -   עליך להחליט איזו פעולה ברצונך לגרום למשתמש לעשות

-         עליך למצוא דרך לגשר בין הרצונות והצרכים שלך (או של בעל העסק) לבין הרצונות והצרכים של הגולש כדי להפוך את הגולש ללקוח.

רב המשווקים מתייחסים לכללים הללו כדבר פשוט ומובן מאליו אך לא כך הדבר. יש להתמקד בכל אחד מן הכללים ולנתח אותם לעומק.

ראשית נתמקד בדף הבית


דף הבית של האתר צריך להיות פשוט וברור. מחולק לנושאים, כתוב בצורה ברורה, מכיל צבעים מרגיעים ולא זועקים, מכיל את האפשרות ליצור קשר, להוביל את הגולש בפשטות לגלוש באתר, ליצור קשר, לחזור לאחור וכו'.

אין למקם בעמוד הנחיתה יותר מידי אובייקטים ולינקים כדי לא לבלבל את הגולש ולגרום לו לחוסר שקט וחוסר סובלנות – מה שיגרום לו ללא ספק לצאת מן האתר ולהמשיך הלאה.

היה ער לצרכיו של הגולש והשתדל להבין למה הוא מצפה

 כדי שהקמפיין שלכם יצליח והגולש יהפוך ללקוח פוטנציאלי אתם חייבים להיות ערים לצרכיהם של הלקוחות ולהבין מה הם רוצים ולמה הם מצפים.

אתם חייבים לדבר באותה שפה שמדברים הגולשים, וכאשר הגולש מחפש  דבר מסוים הוא רוצה להרגיש שמבינים אותו, אם הוא יבחין כי באתר שלכם  מדברים באותה שפה שלו, הוא יתחבר לאתר בקלות.

אתם חייבים להבין שהרושם הראשוני שמקבל הגולש מן האתר שלכם קורה תוך מספר שניות (8 שניות) לאחר שהגולש מגיע לדף הנחיתה שלכם, אלו 8 שבהם מקבל הגולש את הרושם הראשוני על האתר ומחליט האם להישאר ולהמשיך לגלוש באתר או לנטוש את האתר. אלו הם 8 השניות הקריטיות מבחינתכם.

אם הצלחתם לעשות עליו את הרושם הראשוני ולדבר איתו באותה שפה, הוא יישאר באתר, ואם לא – הוא ימשיך הלאה. בעמוד הנחיתה אנחנו צריכים להסביר לו למה אנחנו מתאימים לו, למה הוא מתאים לנו, מדוע כדאי לו לבחור בנו ומה הוא יקבל אם יבחר בנו. מדוע אחוז ניכר מן המשווקים נכשלים במשימה זו?  

בדף הנחיתה יש להתמקד בשלושה נושאים חשובים

-         על העסק שלך

-         על המוצר שאתה משווק

-         על הלקוח שלך

התמקדות יתירה באחד מן הנושאים הללו יכול להכשיל אתכם. נכון שאתם רוצים למכור, אך אם תפרטו יותר מידי על העסק או על בעל העסק זה לא יועיל לאף אחד ועלול לגרום לאנטגוניזם.


אם תפרטו יותר מידי על המוצר שברצונכם למכור מבלי לספר על עצמכם (אם זה יצרן, עסק, אדם פרטי וכו') גם זה לא יועיל מאחר וצריך לייצר אמינות אצל הלקוח על ידי הצגת העסק ושנות הוותק, תעודות, הנפשות הפועלות וכו'. 

כמובן שפירוט על המוצר שאתם משווקים חשוב מאד, עליכם לשווק את המוצר באופן כזה שהלקוח ירצה בו, עליכם למכור לו את מה שעובר לו בראש, להדגיש את היתרונות של המוצר, לצרף המלצות של לקוחות מרוצים ולשדר אמינות.

נושא חשוב לא פחות הינו הלקוח -  צריך לדעת מה רוצה הלקוח כדי לספק לו את הסחורה. אתם צריכים לצוד את עינו, למשוך את תשומת ליבו ולספק לו את הסחורה.

ראשית אתם צריכים להחליט איזו מן הפעולות אתם מעוניינים שהגולש יעשה כאשר הוא נכנס לאתר שלכם.

לאחר שתחליטו מהי הפעולה אתם אמורים להביא אותו לידי ביצוע הפעולה. כיצד תעשו זאת.

עמוד הנחיתה צריך להיות מתוכנן היטב כך שכולו יכוון את הגולש לבצע את הפעולה הספציפית. אנו אמורים לעניין את הגולש באמצעות מתן מידע חיוני.

יש אפשרות להוסיף פעולה משנית, אך את הפעולה הראשית יש להבליט בדרכים שונות כגון לחצן גדול, צבעים בולטים שיצרו קונטרס על פני המסך וכו'.

לאחר שניסיתם להבין את רצונו של הלקוח ולאחר שהחלטתם מהי הפעולה החשובה לכם שאתם מעוניינים לגרום לגולש לבצע אותה, כעת אתם צריכים למצוא את הדרך לגשר ולאחד בין השניים.

לא בכל המקרים תוכלו לגרום לגולש לקבל את מה שהוא רוצה ב – 100% אך עליכם להציג לפניו את המצב הרצוי ולשכנע אותו לקחת את מה שאנחנו מציעים לו כדי שיוכל להגיע ליעד ולמטרה.

כדי להגיע למצב הזה עומדים לרשותנו כלים אחדים שבהם אנו צריכים להשתמש כאשר אנו בונים את דף הנחיתה שלנו.

-         יש לתכנן כותרת ראשית וכותרת משנית.
הכותרת הראשית צריכה להיות בולטת ומשכנעת והיא תהווה חלק חשוב ומשמעותי בעמוד הנחיתה, היא זו אשר אמורה לצוד את עינו של הגולש, למשוך את תשומת ליבו ולגרום לו להשאר באתר.
כותרת זו אמורה לכלול שני דברים: 

 

·        הסבר כללי, מתומצת וברור על האתר

 

-         תיאור רצונו של המשתמש.
כותרת משנית – הכותרת המשנית צריכה להיות כתובה באותיות קטנות יותר מהכותרת הראשית, ולכלול הסבר קצר של הכותרת הראשית.
בשורות אלו יש להשתמש בטקסט שייצור עניין כדי לגרום לגולשים להסתקרן ולהמשיך לקרוא את הטקסט ו/או לגלוש באתר.

-         קריאה לפעולה – זהו החלק השני המשמעותי בדף הנחיתה בו אתם מנסים לגרות את הגולש לבצע את הפעולה שבה אתם מעוניינים. כפי שהזכרנו קודם לכן, הפעולה אמורה לבלוט על פני הדף ובדכ עדיף למקם אותה בחלק העליון של המסך או במקום בולט במיוחד. 
בחלק זה אנו צריכים למשוך את הגולש לבצע את הפעולה באופן מיידי ולשכנע אותו לפעול באופן מיידי.

-         תמונה – תמונה אחת יכולה לחזק את ההסברים שבכותרת ולהמחיש את המסר שמעוניין המשווק להעביר. 

-         סרטון וידיאו – סרטון וידיאו יכול בהחלט להוסיף לחווית הגלישה, כאשר בסרטון יש למשווק את האפשרות להציג את המוצר ולהסביר על השימוש בו.

-         הוכחות חברתיות – תוכלו לצרף קישורים לרשתות חברתיות, למאמרים וכו' אשר בהם הוזכרתם ובהם קיבלתם חיזוקים ומחמאות.

-         הפניה ללקוחות מרוצים – קישורים, ציטוטים תמונות וכו' אשר מוכיחים כי המוצר שלכם סייע להם ובאמצעותו הם הצליחו להגיע למטרתם.

-         תועלות ויתרונות – הצגת כל היתרונות של המוצר והתועלות שיגרמו ללקוח עקב השימוש במוצר.

ישנם כלים רבים שבהם ניתן להשתמש בעמוד הנחיתה אך הכלים החשובים ביותר הינם הכותרת והקריאה לפעולה בהם אתם צריכים להתמקד ודרכם אתם צריכים לדעת להעביר את המסר לגולשים. רק בצורה כזו תצליחו לעניין אותם ולגרום להם להישאר באתר ולבצע את הפעולה הרצויה.

 


המדריך לדפי נחיתה
  • rating: 5 based on 1480 votes.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5



hrbg