תוכניות שותפים   >   מידע ומאמרים   >   איך להקים קבוצה מצליחה בפייסבוק?


איך להקים קבוצה מצליחה בפייסבוק?


הפייסבוק נחשב  לאחד מן הרשתות החברתיות הפופולאריות והנפוצות ביותר בארץ ובעולם וניתן לעשות בו שימוש במספר אופנים שונים.

 רב האנשים מנהלים ב Facebook פרופיל אישי, כאשר בפרופיל, ניתנת לכל אחד האפשרות לבחור את מי לשתף ואת מי לא (חברים, חברים של חברים, אף אחד וכו') בחוויות הפרטיות שלהם.

אפשרות נוספת הקיימת בפייסבוק הינה הקמת קבוצה הינה פרויקט שיש לטפל בו ולטפח אותו ואם חשבתם להקים קבוצה וברצונכם שהפרויקט יצליח,  אתם צריכים לדאוג לרעיון מקורי שאתם מאמינים שהוא יצליח, ועליכם לדעת לנהל  לתפעל ולשמר אותו לאורך זמן רב, עליכם לאהוב את המדיה החברתית, להשקיע זמן לדאוג לניהול איכותי, תפעול ושימור אנשי הקבוצה. 

 

הקמת קבוצה בפיסבוק יכולה להיות בעלת כח והשפעה רבה בתנאי שתנוהל באופן נכון, בסבלנות רבה, מסירות ואהבה ורק אז יוכלו מנהלי הקבוצה ליהנות מן האפשרות לקידום נושאים שונים, כולל קידום הפרופיל האישי שלהם בפייסבוק, שהרי מדובר במדיה החברתית הגדולה בעולם.

 

במשך הזמן מנהלי החברה יכירו את חברי הקבוצה, את רצונותיהם והעדפותיהם וכך יוכלו להעביר לקבוצה מסרים, לקדם את המוצר שהם מעונינים למכור וכך לאבחן אם הרעיון שלהם הצליח.

 

האפשרויות הקיימות בפייסבוק

 

-        פרופיל אישי – בו תוכלו לפרסם סטטוסים, תמונות, סרטונים ועוד פרטים הקשורים אליכם, אתם תבחרו את החברים שלכם כאשר החברות תלויה גם בצד השני.

 

-        קבוצה בפייסבוק – מכילה חברים בעלי תחומי עניין דומים ומאפשרת פרסומים בנושאים שונים, שיחה פתוחה עם חברים, העברת מסרים וכו'.

 

-        עמוד עיסקי – בו ניתן לשווק, לפרסם ולמכור מוצר או שירות כלשהו ומטרתו העיקרית היא לחשוף את המוצר לכמה שיותר גולשים ולהגדיל את המכירות.

 

-        פיד – הפיסבוק מאפשר למפרסמים להציג פרסומים שונים בדף הראשי של כל אחד מן המשתמשים כאשר באופן הזה ניתנת  האפשרות לייחצן תוכן של אתרים שונים באופן אוטומטי ולהגיע לקהל גדול יותר. בדרך זו ניתנת לגולשים האפשרות לשתף תכנים של אתרים מסויימים באמצעות הקלקה על כפתור לייק וכך יופיע הפירסום בפרופיל של הגולש וחבריו יוכלו לראות זאת ולהחשף לתוכן של הפרסום וכך הלאה.

 

מהי קבוצה ?

 

קבוצה בפייסבוק היא מעין פורום שבו משתתפים גולשים אשר בחרו להצטרף לקבוצה מאחר ויש עניין בנושא עליו מדובר בדף של הקבוצה ואשר באמצעותו ניתנת לכל אחד מן הגולשים את האפשרות להגיב, להעביר או לקבל מידע להחליף רשמים או מסרים עם גולשים אחרים החברים בקבוצה וכו'. 

 

כאשר פותחים קבוצה בפייסבוק מומלץ לבחור לקבוצה שם הולם שיאפיין את הקבוצה ויעיד על מטרתה ולבחור בהגדרות הפרטיות של הקבוצה איזו סוג של חברה אתם מקימים (קבוצה פתוחה, סגורה או סודית).

 

לאחר מכן יש להקיש את שמות האנשים שברצונכם לצרף לקבוצה, כאשר כל אחד מן החברים בקבוצה חייב להיות בעל פרופיל אישי בפייסבוק וכמובן שניתנת לו האפשרות לבחור אם להסכים להיות חבר בקבוצה.

 

חברי הקבוצה יחשפו לרעיון שלכם, הם יכולים להציע הצעות, פתרונות, להביע את עצמם בנושא, לבוא בטענות להביע תודות וכו'.

 

 היתרון העצום בניהול קבוצה הוא שמאחר וכל אחד מן הגולשים יכול להביע את דעתו (החיבית או השלילית) אין צורך לשכור יועצים חיצוניים בשכר שתפקידם לבחון מה מעדיף הקהל שלך, את זה תוכלו להבין מחברי הקבוצה.

 

ישנם 3 סוגי קבוצות: קבוצה סגורה, קבוצה פתוחה וקבוצה סודית.

 

קבוצה סגורה – קבוצה אשר מכילה מספר חברים שלהם עניין משותף אך מי שאינו חבר בקבוצה לא יוכל להשתתף בדיונים, וחשיפה לקהל הגולשים בפייסבוק תהיה מוגבלת כך שגולשים שאינם חברים בקבוצה יוכלו לראות אך ורק פרטים בסיסיים כגון: שם הקבוצה ומה מאפיין אותה, מי הם החברים בקבוצה ומי יכול להצטרף לקבוצה (אם בכלל).

 

קבוצה פתוחה – בקבוצה פתוחה כל הפרטים חשופים ומוצגים בפומבי וניתנת לקהל הגולשים הרחב, גם אם אינם חברים בקבוצה, האפשרות לראות מי הם חברי הקבוצה ומה מאפיין את הקבוצה, ומהו התוכן המוצג בדף החברה. בדכ בחברה פתוחה ניתנת האפשרות להצטרף לחברה אם הגולש מתאים לקריטריונים של הקבוצה.

 

קבוצה סודית – קבוצה אשר הפרטים שלה אינם חשופים לקהל הרחב, לא ניתן למצוא אותה ורק החברים או המנהלים יכולים לצרף לקבוצה אנשים נוספים. בכל אחת מן הקבוצות, חברי הקבוצה החברים בה יכולים לראות את הפוסטים האחד של השני כאשר ניתן לראות את הפוסטים בפיד של כל אחד מן הגולשים החברים בקבוצה, כך שאם אתם מפרסמים משהו, גם בקבוצות סגורות או סודיות, קחו בחשבון כי חברי הקבוצה יכולים לראות את הפרסום.

 

כל סוגי הקבוצות כוללות אלמנטים בסיסיים כגון:

 

-        שם הקבוצה – השם של הקבוצה עליו מחליט מנהל הקבוצה, ואשר באמצעותו ניתן יהיה למצוא את הקבוצה בפייסבוק או בגוגל ותחת שם זה ניתן יהיה לראות את הפיד של הקבוצה (בו תוכלו לראות את הפוסטים).

 

-        נושא או תוכן הקבוצה – הסבר על הקבוצה ירשם באודות הקבוצה.

 

-        חוקי הקבוצה – מנהל הקבוצה יחליט מהם החוקים של הקבוצה, וחוקים אלה ירשמו באודות הקבוצה.

 

-        חברים - ניתן לראות את שמות החברים בקבוצה, מי מנהל את הקבוצה ומי מן החברים צורף על ידי מי מן המנהלים ומתי.

 

-        בקשות חברות – מנהלי החברה יוכלו להחליט את מי מבין מבקשי החברות לאשר כחבר בקבוצה.

 

-        ארועים – מנהלי הקבוצה יודיעו על ארועים שיתקיימו במסגרת הקבוצה ויזמנו את כל חברי הקבוצה.

 

-        דיונים, קבצים, פוסטים, תמונות, וידיאו  – כל אלה ניתן להעלות ולפרסם על הפיד.

 

-        New - בעמוד הראשי של הקבוצה ניתן לראות כמה חברים הצטרפו בכל שבוע או חודש.

 

-        About- בעמודה זו יפורט בקצרה על הקבוצה.

 

-        Events – דיווח על ארועים.

 

-        התראות – ניתנת לכל אחד מחברי הקבוצה האפשרות לבחור האם הוא מעדיף לקבל התראות מהקבוצה במייל או בפרופיל האישי שלו בפייסבוק.

 

-        חיפוש – ניתן לחפש אנשים על פי שם ולראות מה הם כתבו או הגיבו או מה נכתב עליהם במסגרת הקבוצה.

 

-        צ'אט – ניתן לקיים צ'אט קבוצתי -Chat with Group בהשתתפות יותר מאחד מחברי הקבוצה ואף עם כל חברי הקבוצה יחדיו. 

 

-        שליחת מייל לחברי הקבוצה – ניתן לשלוח מייל לכל חברי הקבוצה בתנאי שיצרתם אימייל לקבוצה שממנו תוכלו לשלוח את המייל הרצוי לכל חברי הקבוצה אשר אישרו שהם מעוניינים לקבל הודעות מייל מהקבוצה.

 

 

טיפ חשוב בקשר לשליחת מייל קבוצתי - בתור מנהל קבוצה מומלץ מאד לדאוג לכך שיהיה לחברי הקבוצה את האפשרות להסיר את עצמם מרשימת התפוצה במייל כדי שהמיילים לא ימאסו עליהם עד כדי כך שהם יעדיפו למחוק את עצמם מהקבוצה בפייסבוק. הדבר הופך למטריד פי כמה כאשר מתקבל מייל על כל תגובה/ פוסט/ התראה אשר מתקבלים באתר. 

 

ההבדל בין ניהול קבוצה לעמוד עסקי

 

קבוצה בפייסבוק מנוהלת על ידי מנהל קבוצה אשר הקים את הקבוצה מיוזמתו ויש לו מטרה מסוימת בעצם הקמת הקבוצה. מנהלי הקבוצה הם אלה אשר יקבעו את החוקים של הקבוצה שהקימו והם אשר יטפלו בספאמרים. חברי הקבוצה שהצטרפו יכולים להעלות פוסטים, לפתוח את הלב, לצרף תמונות, סרטי וידיאו, לפתוח בדיונים, לרשום תגובות וכו', וכל אחד יכול למשוך לכיוון שלו כאשר התפקיד של מנהל הקבוצה לקחת את המושכות לידיים שלו ולנסות לכוון את הזרם לכיוון שהוא רוצה, למנהל הקבוצה יש את האפשרות גם להוריד פוסטים לא רצויים כדי שלא יסיטו משתתפי הקבוצה או ילהיטו את הרוחות.

 

 

זאת בניגוד לעמוד עסקי בו למנהל העמוד יש שליטה מלאה על המתנהל בעמוד, וכל מטרתו של מנהל העמוד היא שיגיבו על פוסט, יעשו שיתוף או לייק, כדי להחישף לגולשים רבים יותר.

מנהלי קבוצה אשר מעוניינים לנהל חברה מוצלחת בפייס, עליהם להקפיד לעקב אחר המתנהל, לדעת להקשיב לחברי הקבוצה, לזהות צרכים ולהגיע לפתרונות יעילים ומעשיים, כמו כן יש לטפל בתגובות שאינן הולמות, מסיטות ובאנשים המפרים את החוקים באמצעות מחיקת פוסטים או בקשות אישיות (באינבוקס) להיות יותר זהירים ונעימים. אם זה לא עוזר – אפשר פשוט להרחיק ולהעיף אנשים מהקבוצה.

 

דבר נוסף שיסייע לניהול קבוצה מוצלחת הוא מעקב אחר המצטרפים לקבוצה. כמות החברים בקבוצה לא תקבע את איכותה, כי הרי לא הכמות קובעת אלא האיכות. עליכם לבדוק ולדאוג כי המצטרפים לקבוצה יהיו איכותיים, בעלי כרטיסים אמיתיים ולא מזויפים, וזאת כדי לרצות את חברי הקבוצה הותיקים ולא לגרום להם לצאת מהקבוצה בגלל חברים חדשים ולא איכותיים.


3.17.150.163